Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Ο προϋπολογισμός του μεγάλου κουρέματος

Η κατάθεση του Προϋπολογισμού της Ελληνικής Οικονομίας για το 2012 στηρίζεται σε προβλέψεις που χαρακτηρίζονται από φορολογικές υπερβολές και απίθανες εμπνεύσεις είσπραξης φόρων, ενώ πολλές φορές φαίνεται πως ο σχεδιασμός των εξωπραγματικών μέτρων, πέρα από εξαιρετικά μυωπικός, δεν έχει λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής κοινωνίας. 
Σε γενικές γραμμές, το σχέδιο του νέου Προϋπολογισμού προβλέπει: α) Μείωση του αφορολόγητου στα 5.000 €, β) Κατάργηση του μέτρου έκπτωσης φόρου μέσω συγκέντρωσης αποδείξεων και γενικότερα φοροαπαλλαγών και εξαιρέσεων, γ) Διατήρηση του τέλους επιτηδεύματος στους ελεύθερους επαγγελματίες καθώς και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, δ) Ριζικές αλλαγές επί τα χείρω στη φορολόγηση ακινήτων, με το ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων, ε) Εξίσωση του ειδικού φόρου πετρελαίου θέρμανσης με αυτόν της κίνησης, στ) Εργασιακή εφεδρεία, ανεργία και απολύσεις, ζ) Υιοθέτηση του νέου μισθολογίου, το οποίο επιφέρει περαιτέρω μειώσεις σε μισθούς στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Ανταγωνισμοί για την ενέργεια στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο

Σοβαρές εξελίξεις προοιωνίζεται η κούρσα του ανταγωνισμού για τις πηγές και τους δρόμους Ενέργειας, που κλιμακώνονται στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Η πρόθεση της Κύπρου να ξεκινήσει γεωτρήσεις στο «οικόπεδο 12» στα τέλη του Σεπτέμβρη ή το αργότερο στις αρχές του Οκτώβρη, είναι καταλύτης των εξελίξεων, με δεδομένη την αντίδραση της Τουρκίας και του τουρκοκυπριακού καθεστώτος, που βλέπουν τα συμφέροντά τους να απειλούνται, όσο βαθαίνει και επεκτείνεται η συμμαχία Ισραήλ - Κύπρου.
Στους παράγοντες που στο άμεσο μέλλον θα καθορίσουν τις εξελίξεις είναι, ακόμα, η κατάσταση στη Συρία και το Ιράν, ο ρόλος των ΗΠΑ και της Ρωσίας, το βάθεμα της στρατηγικής συμμαχίας Ισραήλ - Ελλάδας, η πορεία του Κυπριακού και των ελληνοτουρκικών διευθετήσεων στο Αιγαίο. Ενδεικτικά μόνο για τις αντιθέσεις που συνθέτουν το γεωστρατηγικό κουβάρι στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, είναι όσα κατέγραψε ο Τύπος τις τελευταίες μέρες:

Τι σημαίνουν για την αγορά τα σκληρά εισπρακτικά μέτρα

Μετά από ένα μεγάλο διάστημα σχεδιασμών, δηλώσεων, συζητήσεων, αλλαγών, ενδοιασμών, διλλημάτων και εναλλακτικών σεναρίων, ψηφίστηκαν τελικά οι πρόσθετες δημοσιονομικές παρεμβάσεις για το 2011 και τα νέα μέτρα του Μεσοπρόθεσμου Δημοσιονομικού Πλαισίου 2012-2015. Ο νέος εφαρμοστικός νόμος με 49 συνολικά άρθρα και επτά κεφάλαια, αναφέρεται κυρίως στα τρία πρώτα κεφάλαια και στα 26 άρθρα στο Ταμείο αξιοποίησης ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου και στην παραχώρησή της. Τα υπόλοιπα άρθρα κινούνται σε μία «αρπακτική» εισπρακτική κατεύθυνση και ελάχιστα έχουν μία διαρθρωτική λογική.
Τα συνολικά μέτρα θα ξεπεράσουν σε ύψος τα 28 δις, για το μεσοδιάστημα 2011-2015, επιδιώκουν επιπλέον έσοδα από φόρους ύψους 6,5 δις ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνονται τα μέτρα ύψους 2,9 δις που θα ληφθούν το τελευταίο έτος του Προγράμματος και ότι άλλο χρειαστεί ενδιάμεσα. Ο εφαρμοστικός νόμος θα ισχύσει άμεσα και ως συνήθως περιλαμβάνει έκτακτες φορολογικές επιβαρύνσεις με αναδρομική ισχύ, ακόμα και για την χρήση του 2010. O αρχικός σχεδιασμός για δημοσιονομική προσαρμογή κατά 2/3 από τη μείωση των δαπανών και 1/3 από την αύξηση εσόδων μέσω φόρων, τελικά κατέληξε στο 50-50.
Οι σημαντικότερες αλλαγές που θα φέρει το νέο νομοσχέδιο στο οικονομικό και κοινωνικό τοπίο της χώρας μας, περιλαμβάνονται στα ακόλουθα:
Τα 20 Εισπρακτικά Μέτρα των 14 δις από το σκέλος των εσόδων

Όλη η αλήθεια για τα κοιτάσματα φυσικού αερίου στην Ελλάδα

Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που δημοσιεύθηκε στις 26.10.2010 στη Σουηδική εφημερίδα Stockholm Daily και αφορά την ύπαρξη κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ελλάδα αλλά και το σκηνικό που έχει δημιουργηθεί κατά της χώρας μας από τον Scandic Org (για όσους δε ξέρουν είναι μια εμπορική-οικονομική-πολιτική ένωση των επτά Σκανδιναβικών χωρών: Ισλανδία, Νορβηγία, Δανία, Σουηδία, Φιλανδία, Εσθονία και Λετονία).
"Σύμφωνα με τρεις δημοσιευμένες εκθέσεις - μελέτες που έκανε το Γεωλογικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ (με έδρα το Χιούστον του Τέξας) μέσα στο 2010 (η πρώτη έγινε τον Απρίλιο και η τρίτη αρχές Οκτωβρίου 2010) αναφέρεται το ακριβές ποσό φυσικού αερίου που μπορεί να εξορυχθεί άμεσα από τον Ελλαδικό χώρο και μάλιστα ούτε καν στις λεγόμενες "γκρίζες" ζώνες. Οι τρεις αυτές ζώνες που θεωρητικά δεν υπάρχουν αλλά με αδράνεια της εκάστοτε Ελληνικής Κυβέρνησης οριοθετούνται στην Απούλεια Λεκάνη (ΒΔ της Κέρκυρας και μέχρι το σύμπλεγμα των Διαπόντιων Νήσων), στη Λεκάνη του Ηροδότου που περιλαμβάνεται στο τρίγωνο Ανατολικά της Κρήτης και εκτείνεται μέχρι το Καστελόριζο και τα Δυτικά της Κύπρου και τέλος στη Λεκάνη της Σύρτης (περιοχή μεταξύ της Λιβύης και της Κρήτης).

Το νέο πακέτο μέτρων των κεφαλαιοκρατών

Στο «πακέτο» των βαθιά αντιδραστικών μέτρων, που εξετάζει η κυβέρνηση για τους επόμενους μήνες, περιλαμβάνονται και μέτρα όπως:

1) Παραπέρα μείωση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων, με την εισαγωγή του νέου ενιαίου μισθολογίου, που θα οδηγήσει στην κατάργηση επιδομάτων και στη σύνδεση των μισθών με την παραγωγικότητα.
2) Μετάταξη εκατοντάδων ειδών πρώτης ανάγκης από το μεσαίο στον ανώτατο συντελεστή ΦΠΑ καθώς και μετάταξη προϊόντων από το χαμηλό συντελεστή στο μεσαίο, επιλογές που θα σηματοδοτήσουν νέο κύμα ανατιμήσεων στην αγορά.
3) Εξομοίωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, με τον αντίστοιχο του πετρελαίου κίνησης, που αυτόματα θα σημάνει αύξηση της τιμής του τόνου κατά 200 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες η εξομοίωση του ειδικού φόρου μπορεί να ισχύσει και από τον Γενάρη του 2011.
4) Περιορισμός του αριθμού των φορέων (υπηρεσίες, οργανισμοί, ΝΠΔΔ) του ευρύτερου δημόσιου τομέα, με τη μέθοδο των συγχωνεύσεων και καταργήσεων που εκτός από μετατάξεις προσωπικού θα συνδυαστεί και με απολύσεις. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης έχει αναφέρει ότι «η μονιμότητα του κάθε υπαλλήλου ισχύει όσο υπάρχει η οργανική θέση στην οποία υπηρετεί».
5) Περαιτέρω μείωση των συντάξεων που η κυβέρνηση κατατάσσει - αόριστα ακόμα - στις «υψηλές».
6) Κατάργηση της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και των κλαδικών Συμβάσεων, αφού θα εφαρμοστεί το νέο αντεργατικό νομοσχέδιο που θέτει τις επιχειρηματικές συμβάσεις πάνω από τη Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και βέβαια τις κλαδικές.
7) Την απελευθέρωση των λεγόμενων «κλειστών επαγγελμάτων», της ηλεκτρικής ενέργειας κ.ά.
8) Δραστικές περικοπές, στα πλαίσια του «Καλλικράτη», προς τις Περιφέρειες και τους Δήμους κατά 500 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, από τις οποίες θεωρείται βέβαιο ότι θα προκληθούν αφ' ενός μαζικές απολύσεις, αφ' ετέρου υποβάθμιση ή και λουκέτο σε ΚΑΠΗ, παιδικούς σταθμούς, πολιτιστικά κέντρα κλπ.
9) Μαζική εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, με την παραπέρα παράδοση στο κεφάλαιο λιμανιών, αεροδρομίων, ακινήτων, κρατικών επιχειρήσεων και δημόσιας γης.

Αχ! Αυτές οι ελευθερίες της Ευρώπης!

Στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων προσέφυγε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εναντίον της Ελλάδας, λόγω των περιορισμών που υπάρχουν για την έκδοση αδειών φορτηγών δημόσιας χρήσης και βυτιοφόρων.
Κι άρχισαν οι πατριώτες δημοσιογράφοι μας να τραβούν τα μαλλιά τους, που η Ελλαδίτσα μας θα πληρώσει ένα σκασμό λεφτά, επειδή οι φορτηγατζήδες δεν κόβουν τους λαιμούς τους ήσυχα.
Ανατρέπεται, έτσι ακόμη μια προπαγανδιστική προσπάθεια της κυβέρνησης να μας πείσει ότι θα εισπράξει πολλά χρήματα από το άνοιγμα του συγκεκριμένου επαγγέλματος.
Τώρα, πως συνέβη αυτή η σύμπτωση, η Ευρώπη να μας τραβάει το αφτί εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσων των επαγγελματιών, εκεί δεν φτάνει ο νους μας. Ποιός πιστέυει, εξάλλου, ότι έχουμε κυβέρνηση ξεπουλημένων στις ευρωπαϊκές πολυεθνικές;

Έργα και ημέρες των σοσιαλ-καπιταλιστών

Στις 3 του Μάρτη και στις 3 του Μάη 2010 - οπότε και υπογράφτηκε το μνημόνιο με την τρόικα - η κυβέρνηση προώθησε τα πρώτα και πιο σκληρά πακέτα λιτότητας που γνώρισε ο ελληνικός λαός από τη δεκαετία ακόμα του '50, προωθώντας ταυτόχρονα πλήθος αντεργατικών και αντιασφαλιστικών μεταρρυθμίσεων.

Πετσόκοψαν μισθούς και συντάξεις
1. Κατάργησαν τα Δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, το επίδομα αδείας των δημοσίων υπαλλήλων και όλων των συνταξιούχων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.
2. Πετσόκοψαν κατά 20% τα επιδόματα των δημοσίων υπαλλήλων.
3. Επέβαλαν «πάγωμα» των μισθών για το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, τουλάχιστον για τα τρία επόμενα χρόνια.

Η απελευθέρωση των αγορών κι ο αμόρφωτος καταναλωτής - πολίτης

Τόσο οι ιδιωτικοποιήσεις, όσο και η «απελευθέρωση» των αγορών (το άνοιγμα των «κλειστών» επαγγελμάτων κλπ), ακολουθούν τον παρακάτω απλουστευμένο δρόμο:

(α) Η «κοινή γνώμη» πείθεται έντεχνα ότι (κυρίως μέσω των ΜΜΕ), το άνοιγμα των αγορών θα έχει θετικά αποτελέσματα στη διαμόρφωση των τιμών καταναλωτή - οι οποίες τότε θα ακολουθήσουν πτωτική πορεία. Έτσι, ο «λαός» τοποθετείται εχθρικά απέναντι σε όλους εκείνους, οι οποίοι «επαναστατούν», εκμηδενίζοντας δυστυχώς τις όποιες αντιδράσεις τους (απεργίες, διαδηλώσεις κλπ).
Σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις, δημιουργούνται σκόπιμα οι προϋποθέσεις «λαϊκών αντιδράσεων» απέναντι στα κρατικά μονοπώλια («black out» κλπ), έτσι ώστε να αποδυναμωθούν εντελώς τα τυχόν δραστήρια συνδικαλιστικά κινήματα τους – να χάσουν την υποστήριξη της κοινής γνώμης δηλαδή και να βρεθούν αντιμέτωπα με εχθρικά ΜΜΕ, όπως έχει συμβεί σε κάποιες άλλες χώρες, στις οποίες «εισέβαλλε» το εξαιρετικά ικανό και έμπειρο ΔΝΤ.

Θα μας γυρίσουν στις λάμπες πατρελαίου;

«Η ΔΕΗ είναι μια κερδοφόρος επιχείρηση, γ’ αυτό βιάζονται να την ξεπουλήσουν. Κι αυτή η κερδοφορία προήρθε πέρα από τις υπέρογκες τιμές του ρεύματος –που πληρώνουν τα λαϊκά νοικοκυριά γιατί οι επιχειρήσεις έχουν ευνοϊκό τιμολόγιο- και από το σμπαράλιασμα που υπήρξε στο εργασιακό καθεστώς του προσωπικού της ΔΕΗ.

Αρκεί να πούμε ότι στην δεκαετία 2000-2010 το μόνιμο προσωπικό της ΔΕΗ μειώθηκε κατά 16.000 και αντικαταστάθηκε από «ενοικιαζόμενους» εργαζόμενους με ελαστικές μορφές εργασίας», γράφαμε σε περασμένη ανάρτησή μας.
Έρχεται, λοιπόν, σήμερα η «Ελευθεροτυπία» και μας λέει ότι αφού «προβλέπεται από το Μνημόνιο» η «απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας» (έτσι ονομάζουν το ξεπούλημα της ΔΕΗ) θα φέρει αυξήσεις στους λογαριασμούς του ρεύματος που θα φτάσουν μέχρι και 40% σε σχεδόν 5.000.000 λαϊκά νοικοκυριά ενώ τα τιμολόγια ρεύματος θα εκτιναχτούν μέχρι 60% για τους αγρότες και μάλιστα απ’ τον ερχόμενο Σεπτέμβρη!!!

Ο πλούτος της Ελλάδας

Από τον κ. Στέφανο Ληναίο και το περιοδικό Ρεσάλτο

Ελλάδα: Λεία πολλών αρπακτικών

Η ελληνική κοινωνία βρίσκεται στο στόχαστρο του διεθνούς ιμπεριαλιστικού κανιβαλισμού γιατί συνθέτει πολύτιμα και σπάνια «υλικά»: Γρανιτένια ιστορικά βάθρα, συσσωρεύσεις αγωνιστικών παραδόσεων, ακατάλυτους πολιτισμικούς ιστούς, ισχυρότατες αρθρώσεις Ορθοδοξίας, καθώς και σπάνιο οικονομικό πλούτο.
Σχετικά με αυτόν τον οικονομικό πλούτο παραθέτουμε ένα αποκαλυπτικό κείμενο το οποίο πήραμε από τον «Αμέθυστο»:
"Nα γιατί θέλουν να βάλουν στο χέρι τη χώρα μας..."

"Χρυσός: Μπορεί να αποφέρει κρατικά έσοδα ύψους 500 εκατ. ευρώ ετησίως και να εξασφαλίσει πάνω από 7.000 θέσεις εργασίας.
Γεωθερμικά πεδία: Αν αξιοποιούνταν η ενέργεια που θα προέκυπτε, θα ισοδυναμούσε με 160.000 τόνους πετρελαίου ετησίως.
Πετρέλαιο: Ένα δισ. βαρέλια είναι τα πιθανά απολήψιμα αποθέματα αργού στο Βορειοανατολικό Αιγαίο.
Ουράνιο: 10.000 τόνοι στο υπέδαφος της Βόρειας Ελλάδας.
Να γιατί "διεκδικούν" οι Αλβανοί εθνικιστές την Ήπειρο, οι Σκοπιανοί τη Μακεδονία, οι Τούρκοι τη Θράκη και το Αιγαίο! (γιατί από πίσω τους βρίσκονται οι Αμερικάνοι που θέλουν να λεηλατήσουν και να ληστέψουν τον εθνικό μας πλούτο)
Τον Φεβρουάριο του 1998 έφτασε στην δημοσιότητα έρευνα που αφορούσε την μεγαλύτερη συγκέντρωση ραδονίου στον Ελληνικό χώρο και συγκεκριμένα στο χωριό Νεράιδα Θεσπρωτίας. Η μέτρηση ήταν 9550 μπεκερέλ ανά τετραγωνικό μέτρο και με όριο επιφυλακής τα 150!