Το καλό παιδί

Επιστήμονας.
Βέβαια, έχει σπουδάσει.
Πήγε στο πανεπιστήμιο.
Και στο άλλο το πανεπιστήμιο το πιο μεγάλο, στο εξωτερικό.
Έμαθε γράμματα.
Διάβασε βιβλία, πολλά βιβλία.
Είναι και καλό παιδί, βέβαια το λένε όλοι.
Να, ήρθε στην παρέα μας.
Μας καταδέχτηκε.
Ε, εκλογές έρχονται.
Μας έσφιξε και το χέρι.
-βάλε μια σειρά, εγώ κερνάω.
Κουβαρντάς ο πιστήμονας.
Πιάνουμε την κουβέντα.
Όρθιος αυτός.
Τα λέει λίγο πιστημονικά.
Ξέρει αυτός, πιστήμονας σου λέω.

Δεν τα χειρίστηκαν καλά οι προηγούμενοι.
Κάνανε σπατάλες,
Και ατασθαλίες κάνανε, να, το είπε κι ο εισαγγελέας.- απαγόρευση εξόδου…….
- σκέφτομαι εγώ, δηλαδή δεν θα βγαίνουν έξω; Ούτε στο καφενείο;
Γι αυτό ήρθε η κρίση, γιατί κλέψανε κιόλας, αυτοί φταίνε οι προηγούμενοι.
Ήταν ανίκανοι.

Εμείς ξέρουμε, έχουμε και οικονομολόγους, με πτυχία, ικανούς.
Σκέπτομαι πάλι εγώ, όλοι οι προηγούμενοι;
Γιατί σε κάποιο τοπικό κυβερνείο τον θυμάμαι τον πιστήμονα με τους άλλους παρέα ήταν. Αλλά μπα, αυτός είναι καλό παιδί, είπαμε.
Όμως - συνεχίζει ο επιστήμονας – τώρα ήρθε ο Καλλικράτης.
Όλα θα φτιάξουν.
-Μα πως; Τι θα κάνει αυτός ο Καλλικράτης; Αναρωτιέμαι εγώ.
Θα φέρει ανάπτυξη. Η απάντηση.
- Θα φέρει και λεφτά; Είναι πλούσιος; Σαν τον κινέζο στον Πειραιά; Ρώτημα κάνω.
Θα έχουμε δική μας κυβέρνηση, τοπική.
Εμείς θα αποφασίσουμε τι θα κάνουμε, κι όχι οι της Αθήνας
Θα κάνουμε ό,τι θέλουμε.
-Καλό μου ακούγεται, σοφές κουβέντες λέει ο πιστήμονας.
Δηλαδή – τολμάω το ερώτημα, τα παιδιά μας δεν θα φεύγουν; θα βρουν δουλειά στον τόπο τους;
Σιγά σιγά, πρέπει πρώτα να νοικοκυρέψουμε το νέο κυβερνείο.
- κάτι μου θυμίζει αυτό το νοικοκύρεμα, το άκουγα που το έλεγε πριν αναλάβει πρωθυπουργός, αυτός που κλαίει σήμερα γιατί αναγκάζεται τώρα και μας βάζει καινούργιους φόρους.

Βροχή τα ρωτήματα τώρα εγώ.
-θα ανέβουν τα μεροκάματα;
Όχι γιατί οι επιχειρηματίες θα πάρουν τα εργοστάσια και θα φύγουν.
-Ναι κάτι θυμάμαι που τους δίνανε και λεφτά για την μεταφορά.
Μεταφορικά έξοδα που λένε.
Τι θέλουν κι αυτοί οι εργάτες, δεν αφήνουν τα αφεντικά στην ησυχία τους, τόσες σκοτούρες έχουν,
Έχουν λεφτά και δεν ξέρουν που να τα επενδύσουν, άλλοι έχουν την πραμάτεια τους απούλητη, σκοτούρες πολλές σκοτούρες.

-θα αυξηθούν οι μισθοί που μας έκοψε ο πρωθυπουργός που στενοχωριέται γιατί αναγκάστηκε να μας κόψει;
Ε, αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί οι δανειστές μας, θέλουν τα λεφτά τους, συν κάτι παραπάνω για τον κόπο τους.
-Μα, εγώ δεν θυμάμαι να μου έδωσε κανείς λεφτά, μόνο μου παίρνουν.

-θα μειωθούν οι φόροι;
Αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί το κράτος έχει ανάγκη από λεφτά και τα ταμεία είναι άδεια.
-Και ποιος τα άδειασε τα ταμεία ρε πιστήμονα; εγώ;
Όχι αλλά τι να κάνουμε, πρέπει να τα γεμίσουμε, το λένε κι οι απέξω.
Όλοι φταίμε. Ό,τι έγινε έγινε.

-Πονηρεύομαι λιγάκι, Μήπως, λέω μήπως, θα μπουν και τοπικοί φόροι για το νέο κυβερνείο;
Ε, θα είναι για τις ανάγκες τις δικές μας. Για το καλό μας θα ‘ναι.
-Μα τι στο διάολο κι άλλους φόρους; Από παντού φόρους;

-θα πέσει η τιμή στα καύσιμα;
Όχι, Αυτή καθορίζεται απ έξω όχι από εμάς.
-Ναι αλλά τον φόρο η, της Αθήνας, κυβέρνηση τον ανέβασε.
Είπαμε, τα ταμεία είναι άδεια.
Και τα κέρδη που έχουν οι πετρελαιάδες και το σινάφι τους;
Εεεεεεε;;;;;;;;;;

-Δεν θα μου ζητά απόδειξη ο έφορας για το που θα ξοδέψω τα 10.000;
Αυτό πρέπει να το κάνεις γιατί ο μπακάλης κλέβει το κράτος.
-Α τον μπαγάσα, και μου κάνει τον κακόμοιρο.

-σύνταξη πιστήμονα θα πάρουμε;
Βρε μπας κι είσαι κομμουνιστής; Εδώ η Ελλάδα κινδυνεύει με χρεοκοπία κι εσύ ζητάς πολυτέλειες;
Με ρωτά με θυμό, ο πιστήμονας και φεύγει, για άλλη παρέα.

ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2010.

Δεν υπάρχουν σχόλια: